شما اینجا هستید
اجتماعی » پیشنهاد واردات کالاهای گروه چهار و خودرو به مناطق آزاد با ارز دیجیتال

در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۱ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در جزیره کیش توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس ، نشست خبری استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد و خبرنگاران جزیره کیش سوالات خود را مطرح کردند.

خبرگزاری ایرنا – وحید اقدسی : برای رفع موانع ورودی و مشکلات در زمینه واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی در مناطق آزاد چه اقداماتی صورت گرفته است؟

خبرگزاری ایسنا و پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش – مسعود جهانتیغی : آیا قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری به صورت کامل اجرا می شود و نظر شما درباره طرح و لایحه هایی که در مجلس پیرامون مناطق آزاد در حال بررسی است چیست؟

روزنامه اخبار کیش – امیررضا غربانی: برنامه استان برای ساخت و ارتقا زیرساخت های جاده ها و مبادی ورودی به مناطق آزاد چیست؟

روزنامه اخبار کیش و پایگاه خبری فیدار – زیبا حسین زاده : پیشرفت کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه و بندرگاه کیش در چه مرحله ای است ؟ و سوال دیگر اینکه کیش در تقسیمات کشوری همچنان بخش محسوب می شود و با توجه به توسعه کیش این امر مشکلاتی برای ساکنین ایجاد کرده است. آیا زمان آن نرسیده است که کیش تبدیل به شهرستان شود؟

روزنامه بشارت کیش – جواد آذرنگار: بارها خبرهایی پیرامون رفع مشکل واردات خودرو به جزیره کیش منتشر شده است ولی در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است. آخرین خبر در این زمینه ، واردات خودرو با استفاده از رمزارزها بود ، آیا این خبر هم مانند سایر خبرها خواهد بود یا اجرایی می شود؟

خبرگزاری فارس – محمدرضا بازگیر : درخواست پیگیری مشکل خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از جزیره کیش

پایگاه خبری کیشوندنیوز – مرتضی رضایی : ارز دیجیتال برای واردات خودرو به کیش چگونه تامیین خواهد شد ؟ جاده چارک و اتوبانی که قرار بود احداث گردد در وضعیتی می باشد.

روزنامه حمایت – بهمن عبداللهی : راهکار سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع مشکلات عده زیادی از ساکنین جزیره کیش به علت اجاره و رهن بالای واحدهای مسکونی و ساخت مسکن ارزان قیمت چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش ، غلامحسین مظفری ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایسنا و پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش درباره نحوه اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد و تجاری و همچنین طرح و لوایح مطرح شده در مجلس شورای اسلامی برای مناطق آزاد گفت : در موضوع اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری با مشکلاتی مواجه بوده ایم و باید بگویم بعضی مشکلات در این دوسال بسیار اذیت کننده بوده است و نه تنها امور را تسهیل نکرده اند بلکه گرفتاری هایی را نیز ایجاد کرده اند. خوشبختانه در این اواخر دو مورد از امور اصلی و اساسی یا توسط رای دیوان عدالت اداری منوقف شد و یا در مکاتبات داخلی دولت نشان داده شد که حق با مناطق آزاد بوده و به تعبیری تفسیر اشتباه از قانون انجام شده است. اصرار ما این است که مناطق آزاد بر اساس قانون اداره می شوند و این قانون نباید تحت تاثیر مصوبه ها و بخشنامه ها قرار بگیرد.سرمایه گذارانی که وارد مناطق آزاد شده اند به استناد اینکه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و تجاری حاکم است اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و در غیر این صورت دلیلی نداشت که از نقاط دیگر سرمایه خود را به مناطق آزاد انتقال دهند.قانون مناطق آزاد ، امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت است و طبیعی است که دولت ، مجلس و ما هم باید به آن قانون وفادار باشیم. من از جناب آقای همتی استاندار محترم درخواست دارم که هرچه در توان دارند به کار بگیرند تا چارچوب های قانونی مناطق آزاد حفظ شود . در مورد طرح و لایحه های مطرح شده در مجلس نیز ، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد حضور فعالی داشته تا از قانون مناطق آزاد صیانت شود . به نظر ما ، قانون فعلی مناطق آزاد قانون خوب و مترقی است. ما باید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه گذار رقابت کنیم. اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم ، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا ، مادام العمر معافیت مالیاتی اعمال می شود. مزایای سرمایه گزاری یک سرمایه گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد ، سرمایه گذاری و خلق ثروت انجام می شود ، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت زدایی از همه مناطق کشور است.

وی درباره مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد و به خصوص کیش گفت : بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. موافقت واردات خودرو به کیش ، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور ، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشتت . اعلام کردیم که ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی نخواهیم گرفت ولی فرمودند تورم ارزی و شرایط کشور به شکلی است که این امکان وجود ندارد.پیشنهاد بعدی ما این بود که  ارز مورد نیاز را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد و هیچ فشاری نیز به ارز کشور وارد نمی آورد . امیدواریم برای هفته آینده جلسه ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست های بخش خصوصی برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را نیز ارائه نماییم.. تامین ارز دیجیتال نیز از طریق سیستم های تولید ارز دیجیتال انجام خواهد شد که هم اکنون نیز در جزیره کیش در حال تولید است و حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق فعالیت می کنند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد ، امکان واردات خودور با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است.

فریدون همتی ، استاندار استان هرمزگان درباره مشکل واردات خودرو به مناطق آزاد گفت : کشور در شرایط سختی است و درآمدهای ارزی نفت از دسترس خارج شده است. افزایش قیمت ارز بر تامین و قیمت کالاهای اساسی تاثیر می گذارد.تلاش بانک مرکزی و دولت بر این است که با ارزهای حاصل از صادرات غیر نفتی کالاهای اساسی و مواد اولیه ضروری کارخانه ها را تامین بکنند. پیگیری خواهیم کرد که به اتفاق  مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم با ریاست بانک مرکزی جناب دکتر همتی و یا اگر نیاز بود معاون اول رئیس جمهور ، دکتر جهانگیری  جلسه ای برگزار کرده و پیشنهاد واردات خودرو با استفاده از ارز دیجیتال و همچنین درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشور ارائه نماییم. برای واردات کالاهای گروه چهار و واردات خودرو بهترین پیشنهاد ، تامین ارز از محل تولید ارزهای دیجیتال و درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشوراست.

استاندار هرمزگان درباره تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان گفت :

در جلسه ای با حضور ریاست جمهور ، بحث تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان را مطرح شد ولی اعلام کردند که در صورت انجام، انگیزه برای خرید این خودروها در داخل استان بالا خواهد رفت و ارز داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنا بر این شد که تا زمان بهبود وضعیت ارزی کشور دست نگه داریم.
وی درباره وضعیت جاده چارک و همچنین حمل و نقل دریایی گفت : درباره پشتیبانی حمل و نقل زمینی و دریایی به جزایر استان هرمزگان باید بگویم تلاش کم نظیر جهت ساخت و بهینه سازی جاده ها در حال انجام است . امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد. برای جاده اصلی به بندر چارک و از چارک تا بندر آفتاب توافقاتی با سازمان منطقه آزاد کیش داشته ایم و امیدواریم به زودی به پروژه سرعت دهیم . ورودی به کیش را باید حتما مناسب سازی کنیم. با توجه به اینگه گاهی به دلیل بدی آب و هوا مسیر دریایی بسته می شود و همچنین ترافیک مسافر در تعطیلات ، باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش