شما اینجا هستید
اخبارکیش » برند کیش را حفظ کنیم

خبر کوتاه ولی بسیار پر معنی بود. ( یک میلیون ایرانی در نیمه نخست ۲۰۲۲ به ترکیه رفتند!)

موسسه آمار ترکیه (TÜİK) در ۲۹ ژوئیه اعلام کرد درآمد گردشگری ترکیه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۸.۷ میلیارد دلار رسیده است. وزارت فرهنگ و گردشگری نرکیه نیز به طور جداگانه در ۲۹ ژوئیه اعلام کرد که تعداد گردشگران خارجی به ترکیه در ژوئن ۱۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۵ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این آمار بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی طی شش ماه به ترکیه سفر کرده اند. در حالی که کشورمان با تحریم های ظالمانه روبرو است و در بسیاری از موارد ضروری مانند واردات خودرو به خصوص برای مناطق آزاد، واردات کالا و …. سخت گیری های زیادی انجام می شود، خروج حجم انبوهی ارز برای تفریح و خرید به کشور همسایه می تواند نشان چه باشد؟

این در حالی است که ساکنان جزیره زیبای کیش، این روزها با فشار اقتصادی زیادی روبرو هستند.

بعد از رونق چندماهه کیش که لاجرم و به علت شرایط کرونا، بسته بودن مرزها و ممنوعیت سفرهای خارجی رخ داد، شاهد رکود و کم شدن گردشگران هستیم. کم بودن پروازها، از دست رفتن ایرلاین کیش ایر، افزایش هزینه ها به علت تورم و معضلاتی که همه در کیش با آن آشنا هستیم، تغییر مدیریت ها و عدم اشراف مدیران جدید به مناطق آزاد، تصمیم گیری های غیر منطقی و بر خلاف قوانین مناطق آزاد در تهران، سهم خواهی های گروه ها و ارگان های سیاسی، مالیات و مشکلات گمرکی، عدم واردات خودرو، معضلات گردشگری نظیر تریپ، دلالی شماره تلفن گردشگران، ارائه خدمات ضعیف با هزینه های گزاف، کاهش قدرت خرید و سفر مردم به علت شرایط اقتصادی، پایین آمدن کیفیت اجناس در بازارهای کیش و کاهش حضور برندهای مطرح به علت شرایط تحریم و کاهش ارزش پول ملی، عدم داشتن برنامه منسجم جهت تبلیغات و رویداد سازی، تصمیمات غیرکارشناسی در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، امواج تخریبی خبرهای مربوط به زلزله، کرونا و ده ها موضوع دیگر باعث شده است که برند درخشان کیش تحت الشعاع قرار بگیرد.

ساختن یک برند به بلندای کیش به سختی و طی سال ها انجام شده است، ولی از بین رفتن آن بسیار سریع رخ خواهد داد. لازم است با هم افزایی و تشریک مساعی بخش های مختلف خصوصی و آحاد مردم کیش و با انجام یک مدیریت شجاعانه و تحولگرا در سازمان منطقه آزاد کیش جهت استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود قانون مناطق آزاد و منابع موجود، از این برند ملی حفاظت کرده و دوباره آن را به یک الگوی ایده آل و پیشرو در سطح کشور تبدیل کنیم.

طی سال ها، هزاران نفر کیش را به علت تفاوت ها، فرصت های رشد، امنیت، زیبایی و آرامشش برای زندگی انتخاب کردند. با فراز و نشیب های قطار توسعه کیش، بسیاری از آن پیاده شدند و باید هشدار داد در ماه های اخیر با افزایش غیر منطقی اجاره ها و قیمت املاک و همچنین هزینه های زندگی و کمبود امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، تعداد این خانواده ها تصاعدی رشد کرده است و شاهد خروج تعداد زیادی از کیشوندان بوده ایم. این نگین درخشان، ظرفیت های بسیاری دارد، کافیست به درستی از آن ظرفیت ها برای رشد کیش و ساکنان مهربانش استفاده کرد ما علاقه مندان کیش موظفیم که برند کیش را حفظ کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش