“درخواست بازگشت مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش” طی مدت کوتاه چنان پژواک بلندی در سطح ملی پیدا کرد که رییس سازمان خصوصی سازی را مجبور به نوشتن یادداشت و موضع گیری در پرتیراژترین روزنامه یومیه کشور یعنی همشهری کرد. قربان زاده در پاراگراف اول یاد داشت خود می نویسد” درنشست خبری ششم شهریورماه، بنده نام ۲۰ شرکت در لیست واگذاری را اعلام کردم که از آن جمله شرکت هواپیمایی کیش ایر بود و این اطلاع رسانی حاشیه هایی را در فضای مجازی به دنبال داشت” .
کارزار کیشوندان در فضای مجازی، درست بلافاصله بعد از نشست خبری ایشان در ششم شهریور ثبت و اطلاع رسانی شد و در مدت کوتاهی بیش از ۷هزار نفر از کیشوندان با حضور و امضا کارزار آن را مورد حمایت قراردادند، این موج مردمی حمایت از مطالبه بازگشت کیش ایر به کیش همچنان در حال فراگیر شدن است. از بین ۲۰ شرکتی که در فهرست واگذاری بود ، قربان زاده در یادداشت خود فقط به کیش ایر اشاره می کند و به نظرم متن را برای پاسخ به مطالبات وسیع و گسترده کیشوندان نوشته است. امروز مسئولین دبیرخانه به ویژه جناب سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش به ویژه جناب کشاورز مدیر عامل سازمان، با تکیه بر این اعلام حضور مردمی و نتایج کارزار مجازی که مسئولین سازمان خصوصی سازی را وادار به عکس العمل کرد، می توانند با قدرت به مذاکره و چانه زنی با سازمان خصوصی سازی و سایر ارکان دولت و نظام بپردازند.
به جناب قربان زاده هم می گوییم، این کارزار یک حاشیه سازی در فضای مجازی برای داغ کردن تنور ” خصوصی هراسی” نبود. کارزار از درون متن بزرگ و فرهیخته کیشوندان متولد شد و در مجرای مدنی، مسالمت آمیز و قانونی خواستار تجدید نظر در تصمیم اخیر آن سازمان برای قراردادن شرکت کیش ایر در فرایند خصوصی سازی که خالی از اشکال های قانونی و حقوقی نبود، است.
کیش ایر، متعلق به مردم و کیشوندان است. همانگونه که حضرتعالی هم به درستی اشاره کردید، کیش ایر را باید از سوء مدیریت خارج کرد و تنها راه خروج آن از این بلای خانمان سوز، واگذاری نیست. مسئولین دبیرخانه و منطقه آزاد کیش بعنوان متولیان سازمان و کسانی که هیات مدیره و مدیرعامل کیش ایر را انتخاب می کنند، باید در انتخاب مسئولین کیش ایر از منطق حرفه ای متابعت کرده و براساس منطق سیاست و سیاسی کاری سرنوشت کیش ایر را به دستان ناتوان افراد نا آشنا با صنعت هوانوردی محول نکنند. بله متاسفانه همان گونه که حضرتعالی هم در یاد داشت تان به درستی به آن اشاره کردید، کیش ایر دیروز و امروز در تب و تاب سوء مدیریت و سیاسی کاری به این روز افتاده است. مدیریت سازمان منطقه آزاد و دبیرخانه این پیام را دریافت کرده و برای جلوگیری و استمرار سوء مدیریت، تدبیر کنند. مردم و کیشوندان در مسیر اصلاح فرایندهای مدیریتی تمام قد تدابیر حرفه ای مدیران را حمایت می کنند.
جناب قربان زاده، در یادداشت تان جای یک سوال جدی و اساسی خالی است. چرا مردم کیش و کیشوندان باید تاوان آن چه حضرتعالی به حق از آن با عنوان ” سوء مدیریت ” یاد کردید را بدهند. چرا مسببان انتصاب های سیاسی و سپردن مقدرات یک امر مهم، آن هم در حوزه تخصصی و پیچیده ای چون صنعت هوانوردی، به افراد غیر متخصص و نا آشنا با این صنعت ، نباید به پرسش های نهادهای نظارتی و قضایی کشانده شوند. برادر عزیز، آن سوء مدیریت ها را اصلاح کنید. افراد نالایق را کنار بزنید. مسئولینی که مسبب این سوء مدیریت ها هستند، به پرسش و محاکمه بکشانید. چرا تاوان این سوء مدیریت ها بشود تصمیم اخیر. این سوال کیشوندان است.