شما اینجا هستید
اخبارکیش » ماندگاری خودروهای پلاک ملی در کیش یک باتلاق دیگر پس از فاجعه موتورهای شارژی است

خبر بخشودگی هفتاد درصدی جریمه ماندگاری خودرو‌های پلاک ملی در کیش، شاید برای عده ای که از ممنوعیت واردات خودرو در سال های گذشته و افزایش سرسام آور قیمت خودروهای مستهلک موجود و قیمت های فضایی اندک خودروهای وارد شده، به جان آمده اند و از خودروهای داخلی استفاده می کنند، خبر خوبی باشد. ولی واقعیت آن است که این باتلاقی است که پس از ورود موتورهای شارژی و بمبئی شدن کیش، جزیره زیبا و گردشگری کیش را تهدید می کند و تبعات فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و … فراوانی خواهد داشت.

کیش یک سرمایه ملی و یک جزیره بی نظیر است. در سال های اخیر، به لطف مدیریت های غلط و نگاه اشتباه عده ای در پایتخت، تحریم ها، عدم اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و تسری بخشنامه های سرزمین اصلی به مناطق آزاد بر خلاف این قانون و بسیاری از موانع، برند این جزیره آسیب جدی دیده است.

بارها و بارها نوشته ایم و گفته ایم، کیش باید با رقبای منطقه ای و جهانی رقابت کند و نه اینکه در ابتدایی ترین زیرساخت های خود دچار مشکل باشد و تلاش شود که شبیه یک شهر کوچک بندری شود.

یکی از جذابیت های کیش، خودروهای لوکس و زیبای آن بود. که بسیاری از ایرانی ها برای دیدن و سوار شدن آنها به کیش می آمدند. فضای متفاوت کیش، باعث شده بود که بسیاری از هموطنان، به جای سفر خارج کشور، به کیش سفر کنند.

هر تلاشی برای از بین بردن و کم رنگ کردن تفاوت ها و جذابیت های کیش، آسیب جدی به این سرمایه ملی است.

باید تلاش کنیم تا

واردات خودرو به کیش مانند سالهای قبل از ۲۰۱۸ به راحت ترین شکل انجام شود.

امکان لیزینگ خودرو، مانند آن سالها تنها با ۳۰ درصد پیش پرداخت فراهم شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی ( تاکسی و مینی بوس ها) نیاز مبرم به نوسازی با شرایط ویژه دارند.

با افزایش جذابیت ها، مراکز گردشگری جدید، تساهل و تسامح با گردشگران و حذف واسطه گری ها، تریپ و روان کردن عملکرد زنجیره گردشگری، باید اعتماد مجدد گردشگران را کسب کنیم.

باید برای ارتقاء و حل مشکلات آموزشی و پزشکی کیش تلاش کنیم. آموزش و پرورش کیش به جای آنکه زیر مجموعه استان هرمزگان باشد، باید به صورت ویژه در وزارتخانه دیده شود. بیمارستان تامین اجتماعی و جذب گردشگر سلامت با استفاده از ایجاد زیرساخت ها توسط بخش خصوصی، از مطالبات جدی ماست.

جزیره هوشمند باید از شعار و وعده مدیران خارج شده و عملیاتی شود. اولین زیرساخت آن اینترنت پر سرعت است. وضعیت اسفناک سرعت اینترنت و آنتن دهی خطوط، شایسته جزیره کبش نیست. بر خلاف جوابیه ها و تکذیب های سازمان منطقه آزاد کیش، وضعیت تله کیش چه شد؟

زیرساخت های حیاتی مانند آب و برق به علت عدم رشد متوازن و درجا زدن در سال های اخیر، به مرحله خطرناکی رسیده است. باید به قید فوریت برای رفع مشکلات آن و استفاده کامل از ظرفیت هایی مانند شرکت ماهتاب ( نیروگاه جنوب) اقدام کرد.

وضعیت پروازها با توجه به ناوگان فرسوده هوایی کشور، و جذابیت اقتصادی مقاصد گردشگری خارجی برای شرکت های هواپیمایی و در ماه های خاص مانند اربعین دچار وضعیت بغرنجی است. اگر کیش ایر به دامان کیش باز نخواهد گشت، ایجاد یک ایرلاین اختصاصی با هدف ارتقاء گردشگری و رفاه کیشوندان، جزو موارد بسار ضروری است. استفاده از ظرفیت شرکت های هواپیمایی خارجی مانند فلای دوبی نیز، چاره ساز است

استفاده از مرکز همایش های بین المللی کیش و سالن نمایشگاه ها برای برگزاری همایش ها و نمایشگاه های خاص، می تواند به بحث گردشگری کیش کمک کند.

برگزاری کنسرت های خاص، مانند خوانندگان خارجی که با فرهنگ و عرف ما همخوانی دارند، می تواند به جذب گردشگر از اقشار خاص جامعه کمک کند. مثال ملموس آن، خاطره کنسرت الیاس یالچینتاش و ۴ روز شلوغ کیش است.

برقراری پروازهای روزانه خارجی، می تواند ارتباط تجار و گردشگران را با مقاصد بین المللی برقرار کند و با تبلیغات مناسب و ایجاد زیرساخت های فنی و آنلاین و نگاه توسعه گرا، می توان به جذب گردشگر خارجی پرداخت.

هوش مصتوعی، بلاکچین، رمز ارزها و فناوری های انقلاب صنعتی نسل چهارم، از جذابیت هایی است که می توان با آنها نسل z را به کیش کشاند.

و ده ها پیشنهاد و راهکار که می تواند وضعیت کیش را دگرگون سازد.

ساختن یک برند و یک منطقه خاص، کار سختی است. ولی از بین بردن فرهنگ و ساختار آن به سادگی امکان پذیر است. تلاش همه دوستداران و عاشقان کیش، باید حفظ و ارتقاء تفاوت ها و افزایش زیبایی ها و جذابیت های کیش باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش