شما اینجا هستید
اجتماعی » تشدید نظارت‌های بهداشتی بر صنوف کیش در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش، دکتر رضانیا گفت: با توجه به قرارگیری جزیره در وضعیت نارنجی کرونایی نظارت های بهداشتی بر صنوف و واحدهای گردشگری و اقامتی تشدید شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش اظهار داشت: هم اکنون در این جزیره ۱۲ بازرس بهداشتی به صورت متناوب روند نظارت را انجام می دهند با توجه به حضور گسترده میهمانان نوروزی و گردشگران ،بازرسان روزانه در قالب ۶ تیم دو نفره از اماکن حساس در ایام نوروز بازدید خواهند کرد.
وی اضافه کرد: انتظار می رود اصناف و فعالان گردشگری خود برای ارتقای سطح سلامت جزیره نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام و مردم و مسافران را به رعایت این موازین از جمله استفاده از ماسک دعوت کنند.
وی افزود: بیشتر مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی و اماکن عمومی از جمله رستوران، اغذیه فروشی، هتل، فست‌فود، نانوایی، بیرون‌بر‌ها و … از واحد‌های زیر مجموعه این طرح هستند.
دکتر رضانیا افزود: هدف از اجرای این طرح،بهبود وضعیت بهداشت محیط، به ویژه رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و کاهش نواقص بحرانی و غیر بحرانی در صنوف برای فراهم کردن شرایط و محیط سالم در ایام نوروز است.
وی گفت: بر اساس این طرح، تمامی متصدیان و شاغلین در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس، باید نسبت به رعایت
دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار بلافاصله به سامانه ۱۹۰و یا تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱ اعلام کنند تا بازرسان برخورد لازم با افراد متخلف داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش