شما اینجا هستید
اجتماعی » کیش یک پروژه ملی است که برخی نمی خواهند جان بگیرد

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در نشست با اصحاب رسانه کیش افزایش تاب آوری جزیره کیش و کاهش آسیب های اقتصادی را از جمله مهمترین اهداف تشکیل کنسرسوم گردشگری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از فیدار آریا، رحمان سادات نجفی در نشست با اصحاب رسانه کیش و آیین رونمایی از کتاب پرسه زنی در کیش با بیان اینکه تا به امروز چه در بخش خصوصی و چه در سازمان منطقه آزاد کیش شاهد فعالیت خاص و ویژه ای برای معرفی جذابیت ها و ظرفیت های کیش نبوده ایم اظهار کرد: جامعه بازاریان در راستای مسئولیت های اجتماعی تلاش کرده است تا در برخی موارد با ورود به حوزه معرفی کیش گام هایی بردارد که همراهی در نشر کتاب پرسه زنی در کیش با رویکرد معرفی ظرفیت های کیش به گردشگران در کشور از جمله این تلاش هاست.

وی با تصریح بر اینکه جذب گردشگران خارجی نیازمند زمینه سازی و ایجاد زیرساخت ها و برنامه ریزی های خاصی است افزود: تولید محتوا و نشر کتاب پرسه زنی در کیش با هدف معرفی بخشی از توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری جزیره کیش به قلم خانم پگاه نیکبخت و انتشارات تاچارا در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش صورت گرفته است.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با بیان اینکه همواره سعی کرده ایم از کیش حمایت کنیم تاکید کرد: کیش یک پروژه ملی است که باید به درستی به آن پرداخته شود اما متاسفانه در خبرها همواره آدرس های غلطی از فعالیت ها در کیش و مناطق آزاد در کشور منتشر می شود. همواره این مناطق را به حاشیه برده اند و این تصمیم گیران و تصمیم سازان نیز به واسطه این حاشیه سازی ها، تصمیماتی اتخاذ می کنند که کاملا به ضرر مناطق آزاد رقم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از داشته های کیش حمایت و حفاظت کنیم افزود: نسبت های ناروایی که به مناطق آزاد داده می شود شاید برای این باشد که برخی نمی خواهند این پروژه ملی جان بگیرد و در کشور به عنوان یک مدل مورد استفاده قرار بگیرد و تسری پیدا کند.

سادات نجفی با اشاره به اینکه کیش پیشانی و پیشران مناطق آزاد کشور است تاکید کرد: اتفاقاتی که در کیش رقم خورده در کمتر مناطق آزادی شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های ارزشمندی در جزیره کیش صورت گرفته است که در کمتر منطقه آزادی مانند آن دیده می شود افزود: حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیارد تومانی برای یک بازار یا هتل هایی که در کشور کم نظیر است و یا کلوپ های دریایی کیش و ورزش های آبی که در کیش وجود دارد در تمام کشور بی بدیل است اگر چه در چندسال گذشته با مشکلاتی روبرو بوده اند که به نظر می رسد راهکارهایی نیز برای گذر از آن پیدا کرده اند نمونه هایی است که کیش را به عنوان پیشران مناطق آزاد معرفی می کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش تشکیل کنسرسیوم گردشگری در جزیره کیش با همراهی و همکاری بخش خصوصی را راهکاری برای افزایش تاب آوری فعالان اقتصادی کیش در مواجه با مشکلات و عبور از تابستان گرم و شرجی جزیره با کمترین آسیب به حوزه اقتصادی و گردشگری کیش برشمرد.

وی انتشار کتاب پرسه زنی در کیش را مقدمه یک اتفاق فرهنگی برای یک کار بزرگتر خواند و افزود: این کتاب بدون هر گونه هزینه ای برای کیش از سوی انتشارات تاچارا و به قلم خانم پگاه نیکبخت نوشته و منتشر شده است و در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

کتاب پرسه زنی در کیش با معرفی برخی از جاذبه های تاریخی و طبیعی، هتل ها، مراکز پذیرایی و مراکز خرید کیش زمینه آشنایی بیشتر گردشگران داخلی در سراسر کشور را با این جزیره مرجانی فراهم ساخته است.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ با گشت و گذاری در کیش به خودتان می گویید کاش آرامش، امنیت، ایمنی و رضایتی که در کیش هست، در سراسر این وجود داشت.

کیش یک شاهد زنده است که گواهی می دهد زنان و مردان ایران از چه ظرفیت بزرگی برای زندگی شایسته برخوردارند. کاش آنچه در کیش می گذرد بر سراسر ایران جاری شود.

در این گوشه از ایران، مردمانی از اقوام و فرهنگ های مختلف به مدنی ترین شکل ممکن در کنار هم زندگی می نند و به حقوق و آژادی های یکدیگر احترام می گذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش