شما اینجا هستید
اجتماعی » ضرورت دراختیار داشتن یک شرکت هواپیمایی اختصاصی برای جزیره کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت ۳۶۵ روز خدمت با اشاره به مخالفت این سازمان با واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به بخش خصوصی، افزود: موقعیت جغرافیایی کیش و محدودیت دسترسی به آن، فقط از راه دریا و هوا است از اینرو با واگذاری شرکت هواپیمایی کیش مخالف هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مالکیت شرکت هواپیمایی کیش فقط برای فعالیت گردشگری نیست بلکه یک بحث استراتژیک و ابزار حاکمیتی از حیث پدافند غیرعامل است تا در شرایط بحرانی بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم.

وی با بیان این که شرکت هواپیمایی کیش از سال ۹۶ در فهرست واگذاری ها قرار گرفت؛ افزود: همزمان با رایزنی با مقامات بالادستی برای عدم واگذاری شرکت هواپیمایی کیش، با سرمایه گذاران نیز برای خرید کیش ایر وارد مذاکره شدیم.

سرهنگی ادامه داد: در صورت واگذاری این شرکت، منابع مالی حاصل از فروش باید به سازمان منطقه آزاد کیش بازگردد تا بتوانیم هواپیما بخریم و بدون آن که قصد شرکت داری داشته باشیم؛ هواپیما را زیر پوشش شرکت های دیگر هواپیمایی به کار بگیریم ولی در غیر این صورت مخالف خصوصی سازی هستیم.

وی افزود: ممنوع کردن پروازهای چارتری بیشترین آسیب را به کیش وارد کرد و افزایش پروازها به جزیره کیش ضروری است. .

سرهنگی همچنین با اعلام اینکه شرکت‌های هواپیمایی فعال در لو سیزن جزیره کیش مورد حمایت سازمان منطقه آزاد قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: خدمات فرودگاهی رایگان برای شرکت‌های فعال در این حوزه پیش بینی شده است که برای ایرلاین‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: افزایش پروازها به جزیره کیش ضروری است اما باید پذیرفت که شرط رونق گردشگری فقط افزایش پروازها نیست و باید تمامی جوامع و فعالان حوزه گردشگری و خدماتی جزیره برای رونق صنعت گردشگری همدلی و انسجام لازم را داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش