شما اینجا هستید
اجتماعی » دستگیری کلاهبردار اینترنتی در کمتر از ۶ ساعت در کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، سرگرد بابایی ، رئیس پلیس فتا جزیره کیش در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه حضوری یکی از غرفه داران مراکز تجاری جزیره کیش و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری از طریق شگرد مجرمانه ارائه رسید جعلی ، موضوع با هدف شناسایی متهم  و پیشگیری از افزایش تعداد قربانیان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد : پس از اخذ اظهارات شاکی با اقدامات فنی و پلیسی در کمتر از ۶ ساعت متهم اصلی در یکی از اقامت گاه های جزیره کیش شناسایی و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به محل پلیس فتا منتقل گردید.

وی خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده ضمن دستگیری متهم ، کل مبلغ کلاهبرداری شده معادل ۱۷۴۰۰۰۰۰۰ ریال به شاکی بازگردانده شد و متهم جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی گردید.

سرگرد بابایی  ، ضمن بیان اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

این مقام سایبری از عموم مردم خواست :در صورت اطلاع ازهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش