شما اینجا هستید
اجتماعی » لینک های آلوده را باز نکنید

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سروان جیریائی در تشریح این خبر اظهار داشت: کلاهبرداران با ارسال پیام هایی با عنوان سود سهام عدالت حاوی لینک های آلوده و جعلی بصورت پیامک و یا از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی برای کاربران از ناآگاهی آنها سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

جیریائی افزود: علت دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد کاربران به افراد ناشناس، پیام های دریافتی و باز کردن لینک‌های آلوده موجود در فضای مجازی است که می طلبد کاربران دقت لازم برای هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان ” ثبت نام سهام عدالت ” یا هر عنوان دیگری را داشته باشند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: اخیراً مجرمین سایبری برای جلب اعتماد با هک و دسترسی غیر مجاز به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های افراد اقدام به ارسال پیام هایی حاوی لینک های آلوده برای مخاطبین وی نموده و مخاطبین بعد از دریافت پیام و نظر به اینکه پیام مورد نظر از طرف دوستان و آشنایان برای وی ارسال شده ، لینک ارسالی را باز نموده و زمینه دسترسی به اطلاعات بانکی خود و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را فراهم می کنند.

وی از کاربران خواست چنانچه پیامی حاوی لینک حتی از طرف دوستان و آشنایان بصورت پیامک و یا در بستر شبکه های اجتماعی دریافت کردند به هیچ عنوان لینک را باز نکنند و پیام مورد نظر را حذف نمایند.

رئیس اداره  تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا جزیره کیش خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش