شما اینجا هستید
اجتماعی » تلاش ها برای بازگشت شرکت آب و برق به سازمان منطقه آزاد کیش ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، رحیم سرهنگی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص مشکلات شرکت آب و برق کیش، گفت: واگذاری شرکت آب و برق کیش به بخش خصوصی از همان اول اشتباه بود که ما در تلاش برای حل آن هستیم. سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۹ درصد سهام را حفظ کردیم و مجوز عدم واگذاری را دریافت کردیم و در حال حاضر فرایند واگذاری و قیمت گذاری را با بانک شهر جهت  بازگرداندن آن به سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس ماهیت پدافند غیر عامل، سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حکمران و متولی جزیره باید دارای تاسیسات و شبکه تولید و توزیع آب و برق باشد از اینرو این مهم در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: شهید «مالک رحمتی» وقتی مسوولیت سازمان خصوصی سازی را بر عهده داشت، کمک شایانی به بازگشت شرکت آب و برق کیش به حاکمیت کرد که مردم جزیره همواره از تلاش‌های ایشان خاطرات خوبی خواهند داشت؛ با مصوبه سازمان خصوصی سازی در دوره شهید «رحمتی»، مجوز لازم برای سازمان منطقه آزاد کیش جهت مالکیت شرکت آب و برق این جزیره صادر شد و عملا با این مصوبه شرکت آب و برق کیش در گروه شرکت‌های حاکمیتی قرار می‌گیرد و باید در اختیار سازمان منطقه آزاد باشد.

وی بر ضرورت توسعه شرکت آب و برق کیش تاکید کرد و این وعده را داد که با انتقال آن به سازمان منطقه آزاد کیش، اقدامات توسعه‌ این شرکت سریعا آغاز خواهد شد تا مشکلات تامین انرژی در جزیره ریشه کن شود.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه در این راستا آغاز شده و منتظر تصمیم هیات وزیران هستیم؛ البته خود بخش خصوصی نیز تمایل به واگذاری آن دارد و در حال قیمت‌گذاری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش