شما اینجا هستید
اجتماعی » نجات جان مصدوم ۴۵ ساله توسط پزشکان بیمارستان کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، بیمار آقایی ۴۵ ساله که بر اثر سرخوردن در حمام هتل محل اقامت روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰ توسط فوریت های پزشکی ۱۱۵ به نحو ایمن و استاندارد به اورژانس بیمارستان کیش منتقل شد.

دکتر سعید فارغ بال متخصص جراحی مغز و اعصاب در این باره گفت: بعد از انتقال بیمار به اورژانس بیمارستان کیش و انجام آزمایشات و سی تی اسکن، در ساعت ۱۷:۰۰ درخواست MRI برای بیمار گذاشته شد و در اسرع وقت MRI انجام شد که مشخص گردید بیمار از مهره دوم گردن تا ششم پشتی دچار خونریزی نخاعی شده است و با توجه به شرایط خاص بیمار که دچار انحراف شدید ستون فقرات بود و پیوند کبد انجام داده بود تاخیر در عمل موجب بروز مشکلات تنفسی و فلج کامل بیمار می شد. بنابراین بیمار فورا به اتاق عمل منتقل شد و با همکاری فوق العاده تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر حجازیان که با توجه به وضعیت و موقعیت خاص بیمار که گردن کاملا افتاده و امکان تکان دادن آن وجود نداشته و عمل در حالت عمودی انجام شده، فرآیند بیهوشی بسیار عالی و بدون هیچ مشکلی طی شد.
همچنین با حضور همزمان دکتر محتشمی، فوق تخصص ارتوپدی و جراحی ستون فقرات با سرعت بسیار زیاد خونریزی کاملا تخلیه شد و بیمار در حال حاضر در بخش عادی بدون هیچ گونه مشکل تنفسی بستری می باشد و خوشبختانه حس های اندام فوقانی و تحتانی کاملا برگشته است و بتدریج رو به بهبودی می باشد و پیشرفت فوق العاده خوبی دارد. نکته حائز اهمیت در این عمل موفقیت آمیز سرعت عمل بود که کل مراحل انجام آن در کمتر از ۵ ساعت صورت پذیرفت .
وی در ادامه گفت: از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد وجود امکانات و تجهیزات ضروری همچون دستگاه C-ARM (که با همت و پیگیری دکتر فردوسی رئیس بیمارستان اخیرا خریداری و به اتاق عمل اضافه شد) و همچنین دستگاه MRI که خوشبختانه از چند سال گذشته در این مرکز درمانی فعال می باشد در کنار تشخیص و تخصص پزشک در نجات جان بیماران در چنین مواقع و با چنین شرایطی بسیار موثر و حائز اهمیت است. طبق تحقیقات صورت گرفته بیمار با وضعیت مشابه این مورد در دنیا بسیار اندک و انگشت شمار بوده است.

حضور پزشکانی همچون دکتر فارغ بال و دکتر محتشمی در بیمارستان کیش که برای بار چندم طی سال های اخیر با درایت ،‌علم و تشخیص درست و به موقع خود موجب نجات جان هموطنان عزیزمان در جزیره زیبای کیش شدند را باید قدر دانست .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش