شما اینجا هستید
اجتماعی » بهره برداری از طرح توسعه فضای اداری و راه اندازی دستگاه تصویر برداری C-ARM اتاق عمل بیمارستان فوق تخصصی کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کامران فردوسی رییس بیمارستان کیش در آیین بهره برداری از دستگاه تصویر برداری C-ARM دیجیتال جهت اتاق عمل بیمارستان گفت: کاهش فشار به بیماران وتسهیل پروسه جراحی برای پزشکان، میزان اشعه کمتر به نسبت دستگاه های پرتابل رادیولوژی، دیجیتالی بودن تصاویر و عدم نیاز به کاست رادیولوژی، امکان تصویربرداری در حالت های مختلف از بیمار، نمایش فوری تصویر بعد از تصویر برداری بر روی نمایشگر، امکان آرشیو و انتقال تصاویر بر روی سیستم اطلاعات بیمارستان و امکان استفاده در انواع جراحی ها مخصوصا جراحی های ارتوپدی و مغز و اعصاب از جمله مزایای بکارگیری این دستگاه است.

وی با بیان این که CRM از دستگاه های مهم تجهیزات پزشکی بیمارستانی است؛ تاکید کرد: برای خرید این دستگاه که در ماه های پایانی سال قبل پیش پرداخت آن واریز شد؛ مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

دستگاه CRM یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است و نام این دستگاه از بازوی C شکل نشات گرفته که به منبع اشعه ایکس و دتکتور آن متصل است که توانایی های رادیوگرافی داشته و برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود.

گفتنی است در راه اندازی دستگاه تصویر برداری C-ARM اتاق عمل بیمارستان کیش، علیرضا ابراهیم پور معاون اقتصادی و زیربنایی سازمان،شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن و محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران،آب و خدمات کیش، دکتر کامران فردوسی رییس بیمارستان و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

همچنین طرح توسعه فضای اداری بیمارستان کیش که از شهریور سال گذشته با زیر بنای ۸۷۰ متر مربع در محوطه جنب ساختمان فعلی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش آغاز شده بود به بهره برداری رسید. این مجموعه با هدف توسعه فضای فیزیکی بیمارستان با سازه بتنی و سقف کوبیاکس اجرا شده و شامل فضاهای اداری، مالی، آی تی و بخش بهبود کیفیت است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش